Excited...

En by dag gryr utanför mitt fönster underbart, känner mig trött idag och halsen ömmar lite. Alla dessa dagis baciller som drar runt hemma hos oss.
Kom ihåg hur folk sa att jag skulle passa mig för första dagis året , dom blir sjuka hela tiden, jag tror inte riktigt att jag uppfattade sanningen i det hela.
 Men Thea har nu varit förkyld i hur många veckor som helst och så har jag henne hemma en stund och blir bra och så sätter hon ner fötterna på dagis så blir hon sjuk igen.
Längtar till hennes immunförsvara blir starkare och hon får en bätte motståndskraft.

Igår när jag la mig i sängen började tankarna flöda som vanligt och jag tänkte nästan resa mig upp och slå på datorn och skriva av mig lite,  men då klockan var efter tolv fick jag ta och lugna mig lite. Försökte sortera dom och stoppa in dom i olika fack och att av dom var facket obekräftande babbel. Jag tänkte ta fram den nu och dela den med er för den är faktiskt rätt rolig, undrar vad jag får allting ifrån.

Tisdagar är långa dagar för mig dagen avslutas inte förr än 16.30 och innan man vanligtvis hämtat sessan på dagis känns det som om det är rena natten. Planerar alltid mina tisdagar in i detalj för att transsportera mellan A och B skall gå så smidigt som möjligt.
Igår fick jag en katastroftanke, tänk om jag sover över och aldrig vaknar..... Då menar jag ju inte att jag skulle dö eller nåt sånt utan, tänk om jag sover över jobbet och vaknar strax efter fyra och inser att jag missat hela dan.
Hur gör man då?
 Hur pinsamt skulle det inte och ringa till jobbet och erkänna denna förlängda sömn?
Är det någonsin någon som varit med om detta?

Oj oj vilka senarion som dribblade runt i mitt huvud, kollade väckar klockan och bad en vän om väckning. Sen skrattade vi tillsammans över mina totalt märkliga funderinga.

Så där ja bloggandet klart, har ett par grejer ligger i utkasten som komma skall det är bra att man kan välja när man lägger ut inläggen så dom inte kommer på varann. Ha en underbar dag, min tanke idag är att försöka andas och leva i nuet vi får se hur det går efter min märkliga försovnings tanke.

Love Ani


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0